La Crida presenta el Retorn Social a una desena de projectes interessats
7 d'abril 2016
Una vintena de persones i una desena de projectes van assistir a la presentació d'ahir dimecres del Retorn Social
La presentació, que es va realitzar al Laboratori Social Metropolità ( a Ca l'Estruch), va començar amb un exercici de transparència de la Crida explicant el pressupost del 2015. En paraules d'Anna Lara, portaveu de la Crida, “durant el 2015 hem gestionat un pressupost de vora 95.000€, 22.000€ dels quals els destinarem al Retorn Social de la Crida per Sabadell".
Posteriorment es va explicar el projecte de Retorn Social 2015 de la Crida, en el que les entitats i col∙lectius de la ciutat poden optar a rebre ajudes de fins a 6.000€ pels seus projectes. Lara va explicar a les assistents que tenen fins l'1 de maig per presentar els seus projectes. "L'objectiu d'aquest retorn és el de col∙laborar en l'organització social de la ciutat de Sabadell i en què les seves entitats siguin cada cop més i més fortes així com que siguin autosuficients i s'ajudin entre elles mútuament", va afegir Lara.
Per acabar la sessió informativa, es va realitzar una ronda de presentacions dels diversos projectes que van assistir a la trobada. D'aquesta manera es van donar a conèixer projectes tan diversos com el d'un grup de música popular que necessiten ajuda per poder renovar els instruments; un esplai que necessita finançament per poder millorar les seves activitats; projectes d'ajuda a població nouvinguda en termes de dignificació de les seves condicions de treball o de materials per l'aprenentatge de llengua; creació de nous casals populars o projectes de conscienciació entorn les dones. Tot un seguit de propostes que, en paraules de la portaveus de la Crida “són un dels motors de la nostra ciutat i des de la Crida cal que aportem el nostre granet de sorra per ajudar-los a tirar endavant”.
Finalment, des de la Crida, es recorda que es podran presentar propostes al Retorn Social fins l'1 de maig i que, posteriorment, aquestes es posaran a votació popular a través d'Internet, per tal que es decideixi col·lectivament a quins projectes es destinaran els diners.