Considera que aquesta infraestructura representa una greu amenaça pel territori i que cal seguir lluitant per aturar-ne la seva construcció

2009-08-24_IMG_2009-08-16_22.45.13__F00201R.jpgLa Crida ha acordat adherir-se a la CCQC, que ha liderat des de fa 30 anys el moviment d’oposició a una infraestructura que malmetria irreversiblement el territori, no només per la ferida que implicaria el seu traçat, sinó també perquè facilitaria la urbanització de les zones encara resistents a l’especulació.

La CCQC defensa la conservació dels espais agrícoles i naturals i la seva connectivitat, el Parc Agrícola del Vallès, l’ús racional del sòl i del transport privat, una xarxa de mobilitat que prioritzi el transport públic i la millora de la xarxa secundària de carreteres.

La CCQC ha tingut des dels seus inicis un nucli molt actiu a Sabadell, amb implicació de diferents entitats i organitzacions polítiques i, de fet, diferents membres de la Crida hi han tingut una presència molt activa, per exemple el regidor Maties Serracant, que durant uns anys va ser-ne un dels portaveus.

El Quart Cinturó és una infraestructura dissenyada en el context del "desarrollisme" de l’època franquista, que pretenia omplir d’autopistes tot el territori. Aquesta via es plantejava com el quart cinturó de Barcelona. El seu traçat va aparèixer per primer cop ara fa 50 anys, al Plan Director Territorial de la Area Metropolitana de Barcelona (1966). L’any 1985 forma part també al Pla de Carreteres de la Generalitat de Catalunya, concebut com una autopista que uniria Mataró i Vilafranca del Penedès, passant per Granollers, Caldes de Montbui, Sabadell, Terrassa i Martorell. Des de fa anys està en construcció –a ritme molt lent- el tram Abrera-Terrassa, però no hi ha ni finançament ni estudi informatiu per al conjunt del traçat.

Si bé el concepte de mobilitat ha anat canviant durant aquestes dècades i s’han implantat polítiques ambientals, els defensors del Quart Cinturó –principalment els poders econòmics- han anat adaptant també el seu discurs i continuen reclamant cíclicament la seva construcció, especialment quan s’acosten cites electorals. Per això, el Quart Cinturó continua sent una amenaça per al Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès i cal continuar la lluita en defensa del territori.