La Crida demana explicacions de quins són els motius que el PSC i Junts tenen per tal de desviar aquests quasi dos milions d’euros a la Diputació, òrgan que ells dos governen, i no demanar-li cap retorn real a la ciutat. 

La regidora de desenvolupament econòmic del PSC va anunciar que intentaran recuperar el pla de pagament personalitzat del servei d'Agència Tributària. Un pla que permet que les persones puguin assumir les despeses dels impostos municipals de manera progressiva, sense que això signifiqui un greuge cap a les més precàries.

Al juliol de l’any passat, quan sonaven campanes de què el PSC i Junts volien externalitzar la gestió del servei cap a la Diputació de Barcelona, organisme que ells mateixos governen, vam denunciar que es donarien una sèrie de situacions que no beneficiaven a la ciutat.

Ara, després de molts mesos, i un cop ja externalitzat el servei, queda demostrat que la ciutat, i en especial les persones més vulnerables s’han vist afectades per aquest canvi.

La Crida va denunciar dues situacions que es donarien i que no tenien sentit:




  1. L’espai de treball per a realitzar aquest servei hauria de ser l’idoni i la Diputació se n’havia de fer responsable. 


  2. Les persones que s’acollien al pla de pagament personalitzat havien de poder mantenir-lo sense cap prejudici cap a les seves necessitats.



“Han passat només dos mesos, però ja hem pogut comprovar que el PSC només ha mirat pel benefici propi en aquest canvi de gestió i que en cap cas ha pensat en la ciutat en plantejar l’externalització.” Explica la regidora Anna Lara.

L’espai en el qual treballa el personal del servei s’ha duplicat, ja que ara en fan servir dos locals, però continuen sent municipal, i com ja dèiem, la diputació no ha facilitat cap espai propi per realitzar el servei externalitzat. 

No obstant això, el fet més significatiu és que no hi ha hagut cap mena de previsió a l’hora de garantir que les persones més vulnerables puguin assumir el pagament dels tributs municipals. S’han carregat el Pla de Pagament Personalitzat, que assegurava poder pagar en diferents terminis, i tot i que se’ls ha avisat en reiterades ocasions, han mirat cap a una altra banda.

“Ara diuen que ho volen resoldre, perquè s’han trobat amb el problema de cara, però com sempre, van tard i malament, i la seva incompetència afecta les persones més vulnerables. La ciutat té dret a saber quins són els motius reals d’aquesta externalització, ja que està demostrat que no ha suposat una millora per a la ciutat.” Conclou Anna Lara