La formació política ha denunciat la situació d'Agulló a la direcció de serveis socials de la Generalitat i ha demanat explicacions sobre l'actuació de mossos.


Aquesta setmana, la portaveu de la Crida, Anna Lara, ha visitat a la directora d'Acció Social, Mireia Vall, juntament amb la Parlamentària de la CUP, Basha Changue, per tal de demanar explicacions dels quasi 100 dies de demora en restablir el subministrament elèctric del bloc Guillem Agulló.


En aquesta reunió s’ha exposat la lentitud en donar solució, l'actuació sense cap tipus de justificació d'Endesa, i la figura dels Mossos que han defensat en tot moment els interessos privats en contra dels interessos de les veïnes més vulnerables.


"L'actuació conjunta d'Endesa i Mossos va ser totalment irregular, sense justificació i acompanyada d’uns adhesius totalment irregulars. Hem rebut el compromís del Departament de què s'estudiarà de manera immediata per buscar responsables i que no torni a passar." Explica Lara.


La portaveu ha explicat al Departament que el govern municipal no està poden garantir la instal·lació de tots els comptadors perquè hi ha famílies que traspassen el llindar de pobresa establert.


"Estem parlant de famílies que no podran accedir al mercat privat amb els seus sous, però que la normativa diu que com cobren un sou, tot i que sigui irrisori i durant pocs mesos, no se'ls restablirà el subministrament. És el súmmum de la criminalització de la pobresa." Explica la portaveu.


La Crida ha obtingut el compromís de la cap d'Acció Social de què revisaran aquestes situacions per tal d'acompanyar a l'Ajuntament en garantir que totes les famílies puguin accedir a l'electricitat de manera imminent.


Tot i que la formació no confia que el Departament sigui àgil, valora positivament la visita i haver pogut exposat qüestions que no estan en el seu coneixement.


"La qüestió és que 100 dies després, les 27 famílies no tenen ni tan sols solució provisional i totes hem de ser prou responsables per garantir el restabliment immediat"  Conclou Lara