La formació realitza una acció per reivindicar la defensa de l’espai verd per on es vol fer passar el Quart Cinturó i explicar les seves propostes de connexió respectuoses amb la ciutat i la salut pública.


Aquest dijous al migdia, la Crida per Sabadell ha realitzat una acció simbòlica per marcar el negre de l’asfalt que significaria el Quart cinturó passant pel mig de la ciutat a l’Avinguda de les Palmeres, al nord de Sabadell. 


La formació ha tapat tot el verd existent amb una tela negra gegant que marca el camí de la carretera que volen posar i ha realitzat una roda de premsa a sobre d’aquest espai per tal de reivindicar propostes de connexió diferents a l’asfalt i més eixos viaris a Sabadell.


“Apropar els serveis i generar més teixit és fruit d’unes polítiques de mobilitat de proximitat més que necessaris. La ciutat dels 15 minuts que defensem canviarà la vida de les veïnes de Sabadell.” Explica l’alcaldable Nani Valero


La formació defensa la mobilitat com un element central a la vida quotidiana de les veïnes i reivindiquen que es vetlli per un accés i usos igualitaris amb una clara perspectiva de gènere. 


El candidat i urbanista Pau Avellaneda ha explicat la proposta de la crida. “Apostem per desenvolupar una potent xarxa d’eixos cívics de ciutat complementada amb una millora dels espais per a vianants a l’interior de cada barri,  dotar d’una xarxa ciclable segura, contínua i confortable.


“Redefinirem la xarxa d’autobusos en una reforma integral del sistema de transport urbà per tal de fer-lo competitiu respecte al vehicle privat i paral·lelament desenvoluparem una xarxa de camins escolars. No necessitem bolets, necessitem pensar en l’enllaç dels eixos connectors, per exemple amb apostes com el bicibus.”


La politòloga feminista Georgina Monge ha exposat la proposta de la Crida per apropar a les veïnes al seu lloc de feina sense necessitat del transport privat.


“Apostem pel desenvolupament de la línia orbital ferroviària, la connexió en tren, en tramvia o en autobusos segregats d’alta capacitat amb Castellar, la dotació de noves línies d’autobús o de tramvies interurbans que lliguin Sabadell amb els municipis del seu entorn i l’execució d’una xarxa de carrils bici interurbans que, juntament amb els existents, permetin una connexió ràpida, segura i competitiva amb els principals nodes d’activitat propers a la nostra ciutat.”


L’alcaldable de la Crida, Nani Valero ha acabat la seva intervenció explicant els motius que fan obligatori aquest canvi de model de mobilitat de manera immediata.



“Com veieu, apostem per una transició cap a un model de mobilitat sostenible, saludable, equitatiu i inclusiu que permeti a tota la ciutadania desplaçar-se per la ciutat independentment de les seves capacitats físiques, psíquiques o econòmiques, i que no comporti un perjudici greu en termes de salut o de pèrdua d’espai públic per a la resta de conciutadans”.