Un 29% del total de pressupost del 2016 anirà destinat a ajudes econòmiques per fer realitat els projectes que es presentin a la segona edició del Retorn Social

 

Resum Económic 2016 xarxesLa Crida per Sabadell ha presentat avui públicament els seu resum econòmic de l’any 2016, amb la intenció de ser el màxim de transparents amb els seus comptes, tal i com ja va fer l'any passat. Durant el 2016, la Crida va tenir uns ingressos de 113.474€ provinents de part dels sous dels regidors i regidores de govern; de la partida corresponent al Grup Municipal i de la subvenció electoral que reben tots els partits segons els vots obtinguts en les passades eleccions . D’aquesta manera, es destaca que la Crida seguieix amb “l’endeutament zero amb entitats financeres” tal i com ha destacat Sandra Alcaide, portaveu de la Crida.

Per altra banda, també s’han exposat les despeses o sortides de tot aquest pressupost que ha anat a parar als sous dels tècnics de l'organització; a diverses campanyes i a la publicació que es va fer arribar a totes les cases de Sabadell; i a despeses generals d'organització com són la gestoria, les despeses bancàries, infraestructura, etc.

Dins d’aquest resum econòmic, s’ha volgut recordar que les regidores  i càrrecs de confiança de la Crida per Sabadell tenen un topall salarial, de 2,5 vegades el salari mínim interprofessional, tal i com estableix el Codi Ètic de l’organització. “Malgrat intentar que aquest topall de sou fos el que es fixés per a totes les regidores de l’Ajuntament, no ho vam aconseguir ja que la resta de partits no hi van estar d’acord, i davant la impossibilitat legal que unes regidores cobrem menys que les altres, nosaltres retornem en forma de donació tot el que sobrepassa d’aquest límit salarial”, ha explicat Míriam Ferràndiz, regidora de Drets Civils per la Crida.

 

Tret de sortida a la segona edició del Retorn Social

És precisament d’aquest romanent dels sous dels regidors/es de la Crida, d’on provenen els 33.000€ que es destinaran a la segona edició del Retorn Social i que suposen un 29% del total de pressupost del 2016 i un increment de 10.000€ en relació amb la primera edició. A partir d’avui mateix ja es poden consultar les bases d'aquest any i a partir de l'1 de març s'obrirà el període de presentació de projectes per optar al seu finançament.

Com a novetats d'aquesta edició, a banda de l'increment dels diners destinats, les entitats i col·lectius "podran comptar amb el suport d'una persona de la Crida que ajudarà en el procés de presentació dels projectes a aquelles entitats que ho necessitin", ha explicat Anna Lara. "Volem salvar les diferències d'accés a aquest tipus de processos participatius i per això brindarem totes les facilitats possibles", ha afegit Lara.

Tota la informació sobre la segona edició del Retorn Social de la Crida, es podrà trobar a partir d’avui a la web renovada www.retornsocialcrida.cat

 

RetornSocial 2