[gallery columns="4" size="large" ids="4403,4401,4402,4404"]

Sabadell ha posat en marxa un nou punt de distribució d’aliments per a les persones derivades per serveis socials a l’entitat Rebost Solidari

Aquest nou punt de distribució forma part i complementa els punts de distribució que ja disposa Rebost Solidari arreu de la ciutat, però en aquesta ocasió, implica una modalitat de lliurament d’aliments diferent. És tracta d’una assignació d’alimentació associada no a un lot d’aliments tancat segons els membres de la família, sinó a uns punts, amb els quals poden recollir els aliments que es disposen a l’espai botiga. El projecte, anomenat Merc@apunt, impulsat per l’Ajuntament de Sabadell en cooperació amb Creu Roja i amb el suport de la Diputació de Barcelona, s’adreça en un primer moment a 75 famílies que es troben en una precària situació socioeconòmica.

Aquestes famílies podran escollir els aliments i productes bàsics a través d’un sistema de punts que podran bescanviar pels aliments a escollir que es disposi a l’espai. A més, disposaran d’una targeta moneder per adquirir altres productes frescos al propi Mercat. Paral·lelament, per aprofundir en l’acompanyament i suport a les persones a la participació en el projecte, faran accions i activitats com tallers de formació, sensibilització o recerca activa de feina, per facilitar la seva promoció personal, laboral i social, amb tècnics de l’entitat Creu Roja, per poder oferir l’atenció individual, familiar i grupal a tots els participants.

Mercat Municipal dels Merinals

La botiga d’aliments ocupa un espai del Mercat dels Merinals, que s’ha condicionat per aquest ús. També s’ha habilitat un espai adjunt interactiu, on s’impartirà formació, tallers i altres activitats a les famílies. Aquest espai també serà un espai obert al barri i als propis paradistes del Mercat.

L'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, ha destacat Merc@apunt com un “exemple de la voluntat del govern de millorar la vida de les persones en situació precària, cobrint les seves necessitats bàsiques i a la vegada recuperant la seva dignitat”.

Serracant ha afegit que el nou servei “és fruit de la innovació –amb un model que satisfà les necessitats d’aquestes famílies en un espai adequat- i de la sinèrgia, tant interna, amb el treball interdepartamental, com externa, amb la col·laboració d’entitats que treballen per donar resposta a les mancances de moltes famílies de la nostra ciutat”.

L’Ajuntament s’ha encarregat del disseny, implementació i seguiment del projecte, incloent l’adequació de la botiga i l’espai interactiu. Creu Roja coordinarà l’equip tècnic i de voluntaris, la intervenció amb les famílies, que hi arribaran a proposta dels serveis socials municipals, la distribució de les targetes moneder i els tallers i cursos que s’hi portin a terme.

La posada en marxa del projecte ha comptat amb una aportació municipal de 85.127 euros, als quals cal sumar 40.192 de la Creu Roja i 25.000 de la Diputació de Barcelona, que també ha contribuït amb l’aportació d’un equip de suport tècnic per a la confecció del projecte, amb un pressupost de 15.000€

Entorn normalitzat

Amb la iniciativa es proporciona un nou suport a persones especialment vulnerables, promovent alhora un punt de lliurament de productes en l’entorn normalitzat del Mercat dels Merinals. A més, es dona a les famílies l’opció d’escollir el que s’emporten segons les seves necessitats i preferències.

El nou projecte s’emmarca en el desenvolupament del Pla Estratègic d’Acció Social (PEAS). L’objectiu es facilitar i promoure la participació, autonomia i coresponsabilitat dels usuaris diversificant i ampliant el model de distribució alimentària i de productes de primera necessitat. També s’amplia la col·laboració amb el teixit associatiu a través del treball amb Creu Roja i les entitats del Rebost i es dona l’oportunitat de millorar l’alimentació amb allò que la família precisa i pot escollir. A més, amb les accions de suport, tal i com també estableix el PEAS, s’abordaran les arrels de les desigualtats, promovent la formació i ocupació de les persones beneficiàries.