La Crida per Sabadell se suma a les candidatures populars i  alternatives del Vallès per mostrar el seu suport a la convocatòria contra el Quart Cinturó.

Denuncien que la infraestructura representa una aposta “anticlimàtica” i “caduca” i exigeixen inversions reals en transport públic.  

En una roda de premsa celebrada aquest matí al Racó del Campanar de Sabadell, les candidatures populars i alternatives del Vallès han fet una crida a assistir a la manifestació contra el macroprojecte del Quart Cinturó i han expressat el seu rebuig a les mesures acordades en els pressupostos de la Generalitat.

Les candidatures que han recolzat aquesta roda de premsa són la Crida per Sabadell, Guanyem Cerdanyola, i les assemblees de la CUP de Terrassa, l'Assemblea d'Unitat Popular de Rubí i l'Esquerra Alternativa per Barberà-CUP i les assemblees de la CUP Sentmenat, Palau-Solità i Plegamans, Santa Perpètua de la Mogoda, Sant Cugat, Rubí, Castellar del Vallès i Castellbisbal.

El candidat a l'alcaldia de la CUP de Terrassa ha denunciat l'acord dels pressupostos “fet a mida pel PSC i la patronal i aprovat per ERC com a una manca de sobirania del país, cada cop més doblegat als interessos de l'Estat i dels poders econòmics”. També ha explicat que el rebuig a la proposta del quart cinturó respon a les demandes del territori que en plena emergència climàtica i energètica es fan més necessàries d'escoltar encara. I ha titllat de “greu irresponsabilitat” que ERC i el PSC facin servir com a moneda de canvi el Vallès i el seu territori.

Per concloure la regidora i alcaldable de la Crida per Sabadell, Nani Valero ha assegurat que “davant de l'aposta per grans macroprojectes nosaltres continuarem empenyent i construint, juntament amb la resta d'espais organitzats una oposició des dels carrers al model de país que l'Estat i la patronal ens tenen reservat”.

Quan diem No al Quart Cinturó avui i fa 30 anys, diem SÍ a alternatives viables, respectuoses amb el territori i que van a favor de la gent.” Conclou l’alcaldable que ha demanat una connexió real entre els municipis del Vallès en transport públic i que s’aposti d’una vegada pel tren com una alternativa real al ciment i al cotxe privat.