Donat l’anunci conegut ahir de la imminent signatura de l’acord pel Quart Cinturó entre ERC i el govern espanyol, format pel PSC i Podemos, des de la Crida per Sabadell volem fer saber que:

• Volem accions polítiques contundents que reforcin la feina feta durant més de trenta anys per la Campanya contra el Quart Cinturó al Vallès i arreu, i per això exigim a ERC Sabadell i a Sabadell en Comú Podem que actuïn de manera immediata dins dels seus partits per tal de fer front a aquesta amenaça que cada cop es va menjant més part del parc agrari del nostre voltant.

En un moment d’emergència climàtica com el que estem patint, permetre declaracions com les que avui realitzava el senyor Illa, menystenint el transport sostenible i els carrils bici, per informar del fet que el Quart Cinturó, es digui com es digui, serà una via d’alta velocitat és d’una gran irresponsabilitat i són, ERC i Podemos qui els hi està permetent amb les seves negociacions a banda i banda.

Des de l’àmbit local, durant l’últim any hem vist molts gestos públics dels representants d’aquests partits, sobretot en campanya electoral, contra el projecte del 4C, però no hem conegut cap mesura de pressió que s’hagi dut a terme. No volem anuncis, volem accions!

Des de la Crida per Sabadell sabem que cal dignificar la feina feta durant 30 anys, per les veïnes organitzades de la Campanya contra el Quart Cinturó, que han mantingut la resistència al projecte, al Vallès, i el millor homenatge és guanyar aquesta nova batalla.

Així que anunciem que no ens mantindrem passives davant d’aquesta nova amenaça i que juntament amb la Campanya i d’altres col·lectius que defensen el territori seguim organitzant-nos per evitar aquest sense sentit.