Un 25% del total de pressupost del 2017 anirà destinat a donacions i ajudes econòmiques per fer realitat els projectes que es presentin a l'edició enguany

 

La Crida per Sabadell ha presentat avui públicament els seu resum econòmic de l’any 2017, amb la intenció de ser el màxim de transparents amb els seus comptes, tal i com ja va fer els dos anys anteriors. Durant el 2017 pel que fa a les entrades que ha tingut l'organització, el 52% prové de la partida corresponent al Grup Municipal i el 48% restant del romanent dels sous de les regidores i càrrecs de confiança.

La regidora Míriam Ferràndiz ha recordat que les regidores i càrrecs de confiança de la Crida per Sabadell tenen un topall salarial de 2,5 vegades el salari mínim interprofessional, tal i com estableix el Codi Ètic de l’organització. “Malgrat intentar que aquest topall de sou fos el que es fixés per a totes les regidores de l’Ajuntament, no ho vam aconseguir ja que la resta de partits no hi van estar d’acord, i davant la impossibilitat legal que unes regidores cobrem menys que les altres, nosaltres retornem en forma de donació tot el que sobrepassa d’aquest límit salarial”. També ha puntualitzat que els ingressos provinents d'aquest romanent s'han vist minvats per la situació excepcional que va patir Maties Serracant durant l'any passat al deixar temporalment les seves funcions de govern.

Per altra banda, també s’han exposat les despeses o sortides de tot aquest pressupost que ha anat a parar als sous dels tècnics de l’organització; a diverses campanyes i publicacions i a despeses generals d’organització com són la gestoria, les despeses bancàries, infraestructura, etc.

 

Tret de sortida a la tercera edició del Retorn Social

 

És precisament d’aquest romanent dels sous dels regidors/es de la Crida, d’on provenen els  més de 22.000€ que es destinaran al Retorn Social i que suposen un 25% del total de pressupost del 2017. D'aquests 22.000€ s'han destinat prop de 4.000€ en donacions a campanyes antirepressives, de suport a projectes mitjançant micromecenatge o d'altres tipus; prop de 2.000€ van a parar a despeses pròpies del procés del Retorn Social com és la web de votacions, el material de difusió, etc... i 16.000€ es la xifra total que anirà destinada als projectes que es presentin a la tercera edició del Retorn Social.

A partir d’avui mateix ja es poden consultar les bases d’enguany a la web i l’1 de març s’obrirà el període de presentació de projectes per optar al seu finançament en dues categories: fins a 1.000€ i de 1.000 a 2.000€. Com sempre, els projectes que es presentin han de reunir una sèrie de requisits genèrics com que siguin transformadors i tinguin una incidència social, però a més, aquest any hauran de complir un dels tres criteris següents: que sigui un projecte amb incidència directe en algun barri de la ciutat, que estigui destinat a un col·lectiu en risc d’exclusió social i que les accions vagin destinades a projectes de cura i perspectiva de gènere.

Sandra Alcaide, portaveu de la Crida, ha explicat que l'any vinent no hi haurà una quarta edició tal i com s'ha plantejat fins ara. "L'any que ve coincidiria en temps amb la campanya electoral i no volem que es s'interpreti el procés del Retorn Social com un mecanisme per tenir incidència durant la campanya", ha afegit Alcaide.

Per altra banda, Alcaide també ha volgut destacar "la satisfacció de veure realitzats els projectes guanyadors de les edicions passades, dels que ja es poden consultar les memòries pertinents a la web."

Tota la informació sobre la tercera edició del Retorn Social de la Crida es pot trobar ja a partir d’avui a la web www.retornsocialcrida.cat