La Comissió de Seguiment vetllarà pel bon funcionament del procés de participació ciutadana 'Posem Llum a l’Ajuntament' i que té per objectiu revisar i millorar la gestió de l’administració pública.

CYl4lBoWMAEfCK_.jpg largeLa Comissió, en una primera reunió, ja ha fet diverses aportacions al document inicial i ha definit el calendari de treball. D’altra banda, a partir del dilluns 18 de gener estarà a disposició de la població (a diversos equipaments municipals i també al web municipal) el qüestionari que ha de permetre conèixer els temes concrets que es considerin importants a cada àmbit de treball.

La Comissió de Seguiment està formada per 12 membres: 1 persona de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la UAB, 2 persones de l’Observatori Ciutadà Municipal, 2 representants de la FAVS i 7 veïns de la ciutat que prèviament, s’han inscrit a través del web municipal, omplint un formulari. Les tasques que duran a terme són, entre d’altres:

  1. Vetllar pel bon funcionament i la transparència de l’auditoria
  2. Fiscalitzar el procés en les diferents fases
  3. Sol·licitar informació o explicacions i resoldre dubtes
  4. Aportar a la comissió tècnica el que creguin convenient
  5. Seguiment de la recollida de dades i del buidatge dels qüestionaris
  6. Observació del procés i, si s’escau, assistència a les jornades presencials
  7. Revisar el document de conclusions i validar-lo
  8. Redacció d’un informe propi de la comissió
  9. Presentació dels resultats de l’auditoria ciutadana conjuntament amb l’equip tècnic i el govern municipal

Així mateix, aquests dies també s’ha constituït l’equip tècnic del procés, format per personal tècnic de Participació i dels diferents àmbits d’actuació municipal.

Següents fases de treball

Un cop acabi el període per respondre el qüestionari, previst pel 12 de febrer, començarà la fase d’anàlisi i propostes de canvi format per 7 trobades de diferents àmbits, que tindran lloc al Centre Cívic de Ca n’Oriac, on s’analitzarà l’estat actual de la ciutat i també es faran propostes de millora. Les persones interessades en participar-hi trobaran el full d’inscripció al costat de les urnes dels equipaments municipals on s’ha de dipositar el qüestionari, i al web municipal, fins a la mateixa setmana de la celebració de cada jornada.

Els àmbits que es treballaran, entre el 27 de febrer al 24 d’abril, seran:

  • 27 febrer: Espai públic (Manteniment-Ocupació) / Seguretat Ciutadana
  • 6 de març: Educació
  • 12 de març: Serveis Socials / Salut
  • 2 d’abril: Habitatge
  • 9 d’abril: Cultura
  • 17 d’abril: Esports
  • 24 d’abril: Laboral / Ocupació

Trobareu tota la informació al següent enllaç.