Prop d’un miler de persones participen en la primera fase del procés participatiu ‘Posem Llum a l’Ajuntament’

Aquesta primera fase, que va començar el passat 18 de gener,  ha consistit en respondre un qüestionari per conèixer els temes concrets que la ciutadania considera importants a cada àmbit de treball

MVI_6012.MOV.Imagen fija001Un total de 893 ciutadans i ciutadanes han participat en la primera fase del procés participatiu Posem Llum a l’Ajuntament, que té per objectiu revisar i millorar la gestió de l’administració pública.

Dels 893 qüestionaris que s’han respost, 359 s’han fet de manera presencial i 534 a través del web, dels quals el 52% l’han respost dones i el 48% homes. Pel que fa als districtes el 41% corresponen a persones que viuen al districte primer, un 11% al segon, un 9% al tercer, un 16% al quart, un 12% al cinquè, un 8% al sisè i un 3% al setè.

També cal destacar que un 80% ha assenyalat no haver participat mai en un procés participatiu i que el 46% dels ciutadans que han respost el qüestionari considera que en els processos anteriors la participació ciutadana no s’ha promocionat. Així mateix, el 17% considera que sí s’ha promocionat i el 37% que s’ha fet a vegades.

El contingut del qüestionari també oferia la possibilitat de concretar els temes i els àmbits que són susceptibles de revisió i millora. En aquest sentit, 448 persones han mostrat interès en aplicar canvis en el funcionament de l’espai públic i la seguretat ciutadana; 353 en el camp educatiu; 334 en l’àmbit dels serveis socials i la salut; 297 en aspectes relacionats amb l’habitatge; 357 en l’àmbit cultural; 228 en l’àmbit esportiu i 310 en l’àmbit laboral i d’ocupació.

Jornades de treball

La segona fase del procés ‘Posem Llum a l’Ajuntament’ començarà el proper dia 27 de febrer. Es tracta de la fase d’anàlisi i propostes de canvi format per 7 trobades de diferents àmbits, que tindran lloc al Centre Cívic de Ca n’Oriac, on s’analitzarà l’estat actual de la ciutat i també es faran propostes de millora.

A hores d’ara hi ha 190 persones inscrites a les diferents jornades i les persones interessades encara es poden inscriure a través del web municipal fins a la mateixa setmana de la celebració de cada jornada.

En aquest sentit la regidora de Participació, Glòria Rubio, anima a la ciutadania a participar en les jornades i recorda que “aquest procés és un pas molt important en el nostre compromís de transparència, perquè volem aconseguir un ajuntament totalment obert a la participació real, d’acord amb el model de gestió pública pel que apostem. L’auditoria ens permetrà millorar i decidir entre tots i totes cap on volem anar”.

La primera jornada abordarà la temàtica de l’Espai públic (Manteniment‐Ocupació) i la Seguretat Ciutadana i compta ja amb 99 persones inscrites. El calendari de les diferents jornades és el següent:

  • 27 de febrer: Espai públic (Manteniment‐Ocupació) / Seguretat
  • 6 de març: Educació
  • 12 de març: Serveis Socials / Salut
  • 2 d’abril: Habitatge
  • 9 d’abril: Cultura
  • 17 d’abril: Esports
  • 24 d’abril: Laboral / Ocupació
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

© 2015 CRIDA per Sabadell